ادامه بازداشت افشین شیخ الاسلامی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج

افشین شیخ الاسلامی، فعال مدنی و محیط زیستی کُرد که روز شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شد، همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افشین شیخ‌الاسلامی فعال مدنی کُرد اهل سنندج که بر اساس حکم صادره در اسفند ماه ۱۳۹۸، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده و در روز شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش دستگیر شد، با تمدید قرار بازداشت توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای سنندج، همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر می برد.

این فعال مدنی کُرد، در مدت زمان بازداشت از حق ملاقات با خانواده و داشتن وکیل محروم بوده و تنها تماس‌های کوتاه تلفنی با خانواده اش داشته است.

علی رغم پیگیری های مستمر خانواده افشین شیخ الاسلامی در مراجعه به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی تاکنون دلیل بازداشت و اتهامات مطرح شده علیه وی عنوان نشده است.

افشین شیخ الاسلامی در اواخر دی ماه ۱۳۹۷، برای رسیدگی به وضعیت پدر و مادر خود که هر دو دچار بیماری و کهولت سن هستند بعد از بازگشت از آمریکا بازداشت شده و به مدت یک ماه در بازداشتگاه امنیتی نگهداری شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به پرونده افشین شیخ الاسلامی وطنی، فعال مدنی و محیط‌زیست در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به ریاست بازپرس موسی شاه گلدی آقاباقر برگزار و اتهام جدید «تبلیغ علیه نظام» به این شهروند کُرد اهل سنندج تفهیم شده بود.

بر اساس رای دادگاه که در در تاریخ ۲۷ اسفند سال گذشته به صورت شفاهی به وکیل «افشین شیخ الاسلامی وطنی» ابلاغ شده بود، این فعال مدنی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

این فعال مدنی و محیط زیستی، در روز شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش دستگیر شده و با تمدید قرار بازداشت توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای سنندج، همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر می برد.

آقای شیخ الاسلامی پیش از این، بارها به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی و مدنی احضار و بازجویی شده بود، او در آخرین مورد به همراه تعداد دیگری از فعالان سیاسی و مدنی سنندج در دی ماه ۱۳۸۹ در منزل خانواده حبیب‌الله لطیفی به‌خاطر تلاش برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی دستگیر شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید