حسین هاشمی از بازداشت شدگان اعتراصات آبان جهت اجرای حکم احضار شد

حسین هاشمی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران برای اجرای حکم فراخوانده شد.

حسین هاشمی، شهروند ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهامات «توهین به مقدسات» و «اخلال در نظم عمومی» به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی ۷۴ ضربه شلاق و رونویسی از سه کتاب و کار در غسالخانه محکوم شده بود، روز دوشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران برای اجرای حکم احضار شد.

این شهروند معترض، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران به ریاست محمدمهدی براعه برای اجرای حکم فراخوانده شده است.

بر اساس ابلاغیه دریافتی، آقای هاشمی، باید تا پنج روز دیگر در تاریخ شنبه ۸ شهریورماه ۱۳۹۹، برای تحمل حبس به واحد اجرای احکام کیفری در دادسرای امنیت مراجعه کند.

حسین هاشمی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، رونویسی از کتابهای ۵۳ سال عصر پهلوی، گناه شناسی نوشته محسن قرائتی و ۳ دقیقه در قیامت و کار در غسالخانه و شست شوی میت روزانه ۴ ساعت  به مدت ۱ ماه محکوم شد.

گفته شده است حسین هاشمی از نظر وضعیت جسمانی در شرایط مساعدی قرار ندارد و با توجه به اینکه وی پیش از بازداشت در جریان اعتراضات آبان سال گذشته، یک جراحی در ناحیه کمر داشته و سه مهره کمرش آسیب دیده و با مشکل حرکتی روبرو  است، اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق می تواند آسیب فیزیکی جدی به او وارد کرده و حتی سلامت وی در معرض خطر قرار گیرد.

حسین هاشمی، در روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات در محل کار خود  در خیابان تهرانپارس تهران  بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی در اسفندماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه، تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید