تداوم اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده در پی انتقال به زندان رجایی شهر کرج

جعفر عظیم زاده، رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و کارگر زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در دوازدهمین روز اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جعفر عظیم زاده، فعال کارگری زندانی که علی رغم ابتلا به ویروس کرونا و نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی فوری، با بهانه انتقال به بیمارستان و بدون اطلاع قبلی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، از روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، دست به اعتصاب غذا زده و در حال حاضر در دوازدهمین روز اعتصاب غذا به سر می برد.

بر اساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این فعال کارگری زندانی علت اعتصاب غذای خود را «عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا در زندان»، «نشر اخبار دروغ مبنی بر عدم وجود بیماری کرونا در زندان اوین از طریق اخبار ۲۰:۳۰»، «فریب و انتقال به انفرادی زندان‌ رجایی شهر به جای بیمارستان» و «بی‌خبری خانواده و آزار و شکنجه روحی آنان و سرگردانی خانواده در بیمارستان های شهر تهران» عنوان کرده است.

روز سه شنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹، در پی پیگیریهای مستمر اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده و مراجعات مکرر وی به بیمارستانها و مراجع قضایی، پس از دو روز بی خبری، در بخش اطلاع مراجعین زندان اوین، اعلام کردند که جعفر عظیم زاده، غروب روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

اکرم رحیم پور در صفحه شخصی اینستاگرام خود اینگونه نوشت:« صبح روز سه شنبه (امروز ۲۸ مرداد) رفتم دادیاری ناظر بر زندانها، آقای وزیری گفت: من انتقال هیچ زندانی را امضا نکردم بعد از بی پاسخی دادیار ناظر بر زندانها مراجعه کردم به اطلاع مراجعین زندان اوین که گفتند یک شنبه غروب جعفر را انتقال دادن به زندان رجایی شهر کرج یه لحظه شوکه شدم که به نام انتقال به بیمارستان طالقانی چطوری الان توی زندان رجایی شهر هست.
رفتم زندان رجایی شهر و بعد از استعلام گفتند که یک شنبه غروب به این زندان منتقل شده است
بدون اطلاع و یا حتی اجازه دادن یه تماس کوچک از طرف جعفر که به ما بگه نگران نباشید مریض بدحال قلبی نیستم به این عنوان خواستند منو انتقال بدن به یه زندان دیگه که از نگرانی و ناراحتی ما کم بشه.»

روز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۹، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با انتشار گزارشی در خصوص«بی خبری از جعفر عظیم زاده، فعال کارگری زندانی» به این موضوع پرداخته بود.

خانواده «جعفر عظیم زاده»، روز یکشنبه ۲۶ مردادماه ۱۳۹۹، در پی تماس تلفنی «اسماعیل عبدی» و «امیرسالار داوودی» از زندان اوین، از دستور ‌پزشک بهداری زندان برای اعزام اورژانسی «جعفر عظیم زاده» به بیمارستان طالقانی، جهت انجام معاینات بیشتر و‌ انجام امور درمانی مطلع شده و پس از مراجعه به این بیمارستان و انتظار تا ساعات پایانی شب، ضمن اظهار بی اطلاعی مسئولین بیمارستان ،نتوانستند هیچ خبری از انتقال این فعال کارگری زندانی به بیمارستان بیابند.

بر اساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۲۶ مردادماه ۱۳۹۹، پزشک بهداری زندان پس از معاینه و تشخیص شرایط اورژانسی قلب و‌ ریه «جعفر عظیم زاده»، دستور انتقال وی را بیمارستان طالقانی صادر کرده بود.

خانواده و دوستان این فعال کارگری زندانی، علی رغم مراجعه به بیمارستان طالقانی، در روز روز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۹، هیچ خبر ‌و اطلاعی از وضعیت سلامتی و مکان نگهداری وی نیافتند.

در پی پیگیریهای مستمر اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده، پس از دو روز بی خبری، خانواده وی مطلع شدند که جعفر عظیم زاده، غروب روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

علی رغم شیوع مرگبار کرونا در زندانهای کشور، مقامات قضایی با مرخصی «جعفرعظیم زاده» دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران و کارگر زندانی محبوس در زندان اوین مخالفت می‌کنند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در گزارشی به عدم موافقت با درخواست مرخصی جعفر عظیم زاده کارگر زندانی در شرایط شیوع کرونا پرداخته بود.

پیشتر بر اساس ابلاغیه‌ای که در مورخ ۴ دی ماه ۱۳۹۸ به دست «جعفرعظیم زاده»، رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران محبوس در زندان اوین رسیده بود، به وی گفته شده که تا پایان دوره محکومیت حق استفاده از مرخصی را نخواهد داشت.

طی پرونده سازی جدیدی که بر علیه «جعفر عظیم زاده» کارگر زندانی صورت گرفته، وی روز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۹، جهت ابلاغ حکم، از زندان اوین به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب منتقل و به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت رسانه ای در داخل زندان» به ۱۳ ماه حکم تعزیری محکوم شد.

«جعفر عظیم زاده» در اسفندماه سال ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.

این فعال کارگری پس از تحمل ۶۴ روز اعتصاب غذا در ساعت ۸ شب روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵ با قول مساعد جهت اعاده دادرسی، رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش و اعطای مرخصی به اعتصاب غذای خود پایان داد و در پی وخامت جسمانی در بیمارستان آتیه بستری شد.

آقای عظیم زاده مجددا عصر روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید