شاهین برزگر به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد

شاهین برزگر، کنشگر مدنی تُرک طی حکمی در دادگاه تجدیدنظر به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۲۸ دادگاه تجدید نظر آذربایجان‌شرقی به ریاست «علی الهیاری»، «شاهین برزگر»، کنشگر ترک را به ۳ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

در رأی دادگاه تجدیدنظر آمده است: «در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای حسین یوسفی به وکالت از آقای شاهین برزگر… که به موجب آن نامبرده به اتهام تبلیغی علیه نظام به تحمل یک‌سال حبس تعزیری محکوم گردیده است، اعضای دادگاه با توجه به محتویات پرونده و اینکه رای صادره بر اساس موازین قانونی اصدار یافته و تجدیدنظرخواهی ایشان مشمول هیج‌یک از بندها مندرج از ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری نبوده، النهایه دادگاه، تبصره ماده ۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری حبس نامبرده را به تحمل ۳ ماه تقلیل و یا تحویز تبصره ماده ۳۷ همان قانون و با رعایت مواد ۶۴ و ۶۷ و بند پ ماده ۸۳ و بند پ ماده ۸۶ قانون مجازات اسلامی نامبرده را به پرداخت سی میلیون ریال جزای نقدی جایگزین سه‌ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی تبدیل و اعلام می‌دارد و ضمن رد تجدیدنظرخواهی مستندا به الف ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری رأی صادره را به کیفیت فوق تأیید می‌نماید. رأی صادره قطعی است.»

این کنشگر مدنی پیشتر توسط شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست «قاضی حملبر» به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شاهین برزگر در اعتراضات آبان‌ماه ۹۸، بازداشت و زندانی شده بود. او پس از تحمل ۷۷ روز بازداشت و ۲۱ روز زندان بطور موقت با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید