۷۴ روز اعتصاب غذا: گزارشی از آخرین وضعیت زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی در زندان اوین در هفتاد و چهارمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود بسر می‌برد، آقای احمدی راغب در این مدت با ضعف مفرط جسمانی و کاهش شدید وزن روبرو شده است. این گزارش به شرح آخرین وضعیت این زندانی می‌پردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز ۶ شهریورماه امسال محمد مقیمی، وکیل آقای احمدی راغب ضمن نگرانی از وضعیت این زندانی سیاسی نوشت که حدود ۷۰ روز از اعتصاب غذای موکلم زرتشت احمدی راغب می‌گذرد، وی دچار خونریزی معده و پارگی روده شده و باید عمل جراحی شود. بخاطر پایین آمدن سطح ایمنی بدنش به سرماخوردگی مبتلاء شده و بیم ابتلای او به کرونا نیز وجود دارد. وی در زندان تهران بزرگ در بند زندانیان خطرناک نگهداری می‌شود.

«زرتشت احمدی راغب»، فعال مدنی، که روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۹،  جهت اجرای حکم حبس تعزیری بازداشت و روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه، با انتقال به به قرنطینه تیپ پنج زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زده است، در هفتادمین روز اعتصاب غذا با ضعف مفرط جسمانی و کاهش شدید وزن روبرو بوده و از نظر سلامتی در شرایط نامناسبی به سر می برد.

روز یکشنبه ۲ شهریورماه ۱۳۹۹، این زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، به دنبال ضعف شدید جسمانی بر اثر سرماخوردگی به‌صورت اورژانسی به بهداری زندان تهران بزرگ منتقل شد.

گزارش شده است که در هنگام بازگشت از بهداری وی توسط یک زندانی جرایم غیرسیاسی که با اتهام «اراذل و اوباش» در زندان محبوس است، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پیشتر در روز جمعه ۱۰ مردادماه زرتشت احمدی راغب به دنبال وخامت حال جسمانی ناشی از ضعف شدید و خونریزی معده به بهداری زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۹، نیز به دنبال احساس درد شدید از ناحیه قفسه سینه و قلب به بهداری این زندان منتقل و به مدت ۳ ساعت بستری شد.

کاهش وزن شدید و ضعف مفرط جسمانی زرتشت احمدی راغب در هفتاد و چهارمین روز از اعتصاب غذا موجب نگرانی نزدیکان این زندانی شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید