کوثر کریمی روزنامه نگار افشاگر تخریب روستای ابوالفضل با قرار وثیقه آزاد شد

روزنامه‌نگاری که خبر تخریب روستای ابوالفضل در اطراف شهر اهواز با حکم بنیاد مستضعفان را رسانه ای و افشا کرده بود، بازداشت و سپس با قرار وکالت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کوثر کریمی روزنامه نگار خبرگزاری مهر، روز جمعه ۷ شهریورماه ۱۳۹۹، در پی تهیه گزارشی از وضعیت بلاتکلیف ۳۰۰ خانوار روستای محروم ابوالفضل و درگیری روستاییان در جریان تخریب خانه‌هایشان با حکم بنیاد مستضعفان، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» توسط دادگستری خوزستان برای ساعتی بازداشت و پس از آن با قید کفالت آزاد شد.

روز پنج شنبه ۳۰مردادماه ۱۳۹۹، کوثر کریمی، خبرنگار ساکن اهواز، در گزارشی که در خبرگزاری مهر منتشر شد، در خصوص وضعیت روستاییان و عدم وجود امکانات ابتدایی در روستای ابوالفضل نوشت:« ۳۰۰ خانوار روستای ابوالفضل در اطراف شهر اهواز نه تنها در فقر شدید اقتصادی زندگی می‌کنند، بلکه اکنون بنیاد مستضعفان خواستار تخریب خانه‌های آن‌ها شده است.»

یاسر جلالی خبرنگار اهل خوزستان و از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در توییتی با انتشار خبر آزادی کوثر کریمی نوشت: «خبرنگار مهر با قید کفالت آزاد شد. شنیدم یکی از مقامات هم تهدید کرده است که اگر مهر پیگیری را ادامه دهد، دستور احضار مدیرعامل خبرگزاری را خواهند داد. با درک ابعاد چندگانه ماجرا، اولویت مهر پیگیری درد مردم خوزستان ازجمله روستای ابوالفضل است که می‌گویند حتی در تقسیمات کشوری نیست!»

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در گزارشی به احضار و بازداشت دست کم ۱۳۰ تن از شهروندان عرب اهل روستای ابوالفضل (ابونخیلات)، در مرداد ماه ۱۳۹۹، پرداخته است.

این شهروندان عرب ساکن روستای ابوالفضل (ابونخیلات) در مقابله با نیروى انتظامى و اجرائیات شهردارى، با ادعای تصرف زمین هاى بنیاد مستضعفان توسط مردم، پس از دریافت احضاریه های کتبی و با مراجعه به پلیس امنیت اهواز بازداشت شده و تعدادی از این افراد با تفهیم اتهام و تودیع قرار وثیقه یا کفالت به صورت موقت آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید