زندان فشافویه: عباس دهقان به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد

عباس دهقان و فرزندش

عباس دهقان، درویش محبوس در زندان فشافویه امروز به دنبال وخامت حال به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، عباس دهقان، از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان اتفاقات گلستان هفتم به دنبال وخامت حال به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل و پس از از انجام امور درمانی، به زندان بازگردانده شد.

این درویش گنابادی، با همسرش که در آن زمان آبستن بود، در حملهٔ حکومت اسلامی به گلستان هفتم، بهمراه صدها درویش دیگر، مورد ضرب و جرح قرار گرفت و پس از سرکوب وحشیانه بهمراه هزار تن از دراویش بازداشت شد.

او ماه‌ها برای گرفتن اعتراف اجباری در سلول انفرادیِ آگاهی شاپور و بازداشتگاه ۱ الف سپاه بسر برد و تحت بازجویی‌ قرار ‌گرفت؛ عباس دهقان به جهتِ ضرب و جرحِ شدید حین بازداشت و عدم دسترسی به امکانات پزشکی مناسب، یک کلیه خود را در زندان از دست داد.

چند ماه پس از بازداشت عباس دهقان، گزارش شد که دختر او به دنیا آمده و او هنوز نتوانسته فرزندش را ببیند.

آقای دهقان که در تاریخ اول اسفندماه ۹۶ بازداشت شده بود، همچنان در وضعیت بلاتکلیفی در زندان نگهداری می‌شود.

تجمع اعتراضی موسوم به گلستان هفتم روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، از دراویش گنابادی ساکن شهرکرد که روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ از سوی مأموران امنیتی در تهران بازداشت شده بود صورت گرفت.

این درویش گنابادی ساکن شهرکرد، برای حمایت از قطب دراویش در جریانات گلستان هفتم به تهران آمده‌بود.

پس از وقایع گلستان هفتم و حمله نیروهای امنیتی به آن‌ها، شماری زیادی از درویش‌های گنابادی بازداشت شدند و با احکام زندان، شلاق یا تبعید مواجه شدند.

برخی منابع شمار بازداشت‌شده‌ها را ۴۰۰ تن اعلام کرده، در حالی که بسیاری از آن‌ها در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید