علی عزیزی، کنشگر ترک به مراجع قضایی احضار شد

علی عزیزی، کنشگر مدنی ساکن ارومیه به شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان تبریز احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی عزیزی، کنشگر مدنی ارومیه با دریافت ابلاغیه‌ای الکترونیکی که از طریق سامانه ثنا برای او ارسال شده، به دادگاه انقلاب شهرستان تبریز احضار شده است.

بر اساس این ابلاغیه آقای عزیزی باید در ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان تبریز حضور یابد.

پیشتر اتهام آقای عزیزی در شعبه ۱۶ بازپرسی عمومی و انقلاب شهرستان تبریز به ریاست آقای موسوی «تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» عنوان شده بود.

عزیزی در جلسه اخذ آخرین دفاع این کنشگر مدنی در بازپرسی خود درباره این دو اتهام، با دو اتهام جدید «نشر اکاذیب در فضای مجازی» رو به رو شد و میزان وثیقه اش از ۵۰۰ میلیون به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

همچنین اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» با پرونده جدید به شعبه ۱۰۷ کیفری ۲ قاضی طباطبایی تبریز ارجاع شده است.

علی عزیزی در روز ۴ اسفند ۱۳۹۸ در منزل پدری خود در شهرستان ارومیه بازداشت شد، در آن زمان مقاومت مادر و آقای عزیزی مبنی بر عدم اجازه ورود به منزل پیش از ارائه حکم ورود به منزل و بازداشت به علت تعداد زیاد مأمورین بی‌نتیجه مانده بود.

مأموران لباس شخصی بدون ارائه حکم جلب اقدام به بازداشت این کشنگر ترک کردند، سرانجام علی عزیزی، ۶ فروردین ۱۳۹۹ پس از تامین قرار وثیقه بصورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

علی عزیزی پیش از این به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید