تعیین زمان جلسه دوم واخواهی فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی زندانی سیاسی

روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، دومین جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر سهیل عربی زندانی سیاسی، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مظلوم برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرنگیس مظلوم، فعال مدنی که طی حکمی از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهامات «اجتماع و تبانی » و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به صورت غیابی به ۶ سال حبس محکوم شده بود، در پی دریافت ابلاغیه ای الکترونیکی می بایست روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، برای دومین جلسه واخواهی، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم حاضر شود.

ابلاغیه‌ دومین جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹، به صورت الکترونیکی به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است.

اولین جلسه واخواهی این فعال مدنی در روز سه شنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۹، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم برگزار شده بود.

پیشتر فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، طی حکمی از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهامات «اجتماع و تبانی » و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۶ سال زندان محکوم شده بود.

در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی اعمال خواهد شد.

در خردادماه سال جاری به همراه فرنگیس مظلوم، شش شهروند دیگر به نام‌های هانی و هود یازرلو ، محمدولی غلام نژاد، صدیقه مرادی، مهدی خواص صفت و زهرا اکبری نژاد درچه نیز توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به احکام زندان محکوم شدند.

مصادیق اتهامات این هفت شهروند در گزارش ماموران امنیتی، «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» عنوان شده است.

فرنگیس مظلوم، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده‌بود.

پیش‌تر سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) بازداشت فرنگیس مظلوم را محکوم کرد و با اشاره به احضار و بازجویی خانواده‌های زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواسته بود که به این آزارگری غیرقانونی پایان دهد.

خانم مظلوم بارها برای آزادی و رسیدگی به وضعیت فرزندش سهیل عربی در زندان تلاش کرده است.

وی همچنین از جمله امضاء کنندگان بیانیه دوم زنان نیز بوده‌است.

روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه ۹۸، مادر سهیل عربی، با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید