درخواست دادخواهی و استمداد نوید افکاری از مردم ایران و جهان – فایل صوتی

نوید افکاری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، که توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است با انتشار یک فایل صوتی از مردم ایران و جهان درخواست استمداد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، نوید افکاری، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، که توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز به دو بار اعدام محکوم شده است، با انتشار یک فایل صوتی و رد اتهامات انتسابی و اشاره به روال ناعادلانه دادرسی و بی گناه بودنش، از مردم ایران و جهان درخواست دادخواهی و استمداد کرد.

نوید افکاری به همراه دو برادر دیگرش وحید و حبیب، سه برادر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، بودند که دادگاه انقلاب و کیفری شیراز در محاکماتی جداگانه آنها را به احکام اعدام، زندان و شلاق محکوم کرد.

نوید افکاری سنگری، به اتهام قتل حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اتهام «محاربه» و «شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷» به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

فایل صوتی منتشر شده توسط نوید افکاری را می توانید در بخش ذیل بشنوید:

https://usercontent.one/wp/www.kampain.info/wp-content/uploads/2020/09/My-Video.mp3?media=1706996102?_=1

برادران افکاری سنگری، به اتهامات «تشکیل گروه»، «قتل یک نیروی امنیتی»، «شرکت در اعتراضات» و… توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز در محاکماتی جداگانه در مجموع به ۲ حکم اعدام، ۸۸ سال حبس و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند.

بر اساس رای صادره، نوید(فرشید) افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

اتهامات انتسابی علیه برادران افکاری سنگری، «فساد فی الارض از طریق ارتکاب به تشکیل دسته و گروه چهار نفره معاند نظام و اداره کردن آن با قصد بر هم زدن امنیت کشور» و قتل یک بسیجی به نام «حسن ترکمان» عنوان شده است.

بر اساس گزارشات، نوید و وحید افکاری روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری روز پنج شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷ بازداشت شدند.

در گزارشات اشاره شده است که نوید و وحید افکاری در اداره آگاهی شیراز با هدف اخذ اعترافات اجباری به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

پرونده نوید و وحید افکاری در دادگاه کیفری ۱ و ۲ استان فارس، با حضور وکیل تسخیری در جریان است.

و پرونده حبیب افکاری در دادگاه انقلاب شیراز از بابت اتهامات انتسابی و بدون حضور وکیل مدافع در حال رسیدگی است.

نوید(فرشید) افکاری متولد ۱۳۷۲، مجرد، شغل گچ‌کار و کشتی‌گیر (دارای چند مدال قهرمانی کشوری)، به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

وحید افکاری سنگری، متولد ۱۳۶۴، مجرد که به شغل گچ‌کاری مشغول است به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

حبیب افکاری سنگری، متولد ۱۳۷۰، متاهل، شغل جوش‌کار به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

احکام صادره علیه برادران افکاری در دیوان عالی کشور تایید و طی روزهای اخیر نیز به زندانیان و وکلای آنان ابلاغ شده است.

درخواست اعاده دادرسی در خصوص پرونده های این سه برادر رد شده و پرونده‌ هایشان از بابت چند اتهام دیگر در دادگاه انقلاب هممچنان در دست بررسی است.

۱ دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل