پیمان میرزازاده، هنرمند زندانی کُرد به صورت مشروط آزاد شد

امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹، پیمان میرزازاده، خواننده زندانی کُرد پس از تحمل ۱۹ ماه حبس به صورت مشروط از زندان ارومیه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیمان میرزازاده، هنرمند زندانی کُرد، پس از سپری کردن مدت زمان ۱۹ ماه از محکومیت دو سال حبس، با در نظر گرفتن قانون تجمیع احکام و پذیرش درخواست عفو مشروط، امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹، به صورت مشروط از زندان ارومیه آزاد شد.

این خواننده کُرد روز پنج‌شنبه دوم اسفندماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «همکاری با احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» از طریق سرودن ترانه بازداشت شده بود.

پیمان میرزازاده، روز دوشنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۷، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه ارومیه به زندان این شهر منتقل شد.

روز شنبه ۱۱ اسفندماه همان سال آقای میرزازاده، خواننده اهل روستای گنگچین با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شد.

روز سیزدهم اسفندماه ۱۳۹۷، شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی چابک حکم دوسال زندان را بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به وی ابلاغ کرد.

پیمان میرزازاده، خواننده کُرد در پرونده ای دیگر، روز یکشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۸، از سوی شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی این شهر بابت اتهام تبلیغ علیه نظام و خروج غیرقانونی از مرز و شرب خمر به دو سال زندان و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شد.

حکم روز یکشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۸، در زندان به وی ابلاغ شد.

این شهروند کُرد، روز یکشنبه ۶ مردادماه برای اجرای حکم ۱۰۰ ضربه شلاق به شعبه چهارم اجرای احکام دادگاه عمومی ارومیه منتقل‌شده بود.

گفته شده بود پیمان میرزا زاده دچار درد شدید و تورم در ناحیه پشت و پاها شده است. او در اعتراض به رفتاری که با او شده دست به اعتصاب غذا زده بود.

در پی اجرای این مجازات شلاق، سازمان عفو بین‌الملل اقدام ایران در شلاق زدن پیمان میرزا زاده خواننده کُرد اهل ارومیه را که به دلیل «شرب خمر» و «اجرای آهنگ‌های حماسی با لباس کردی» برای وی صادره شده بود را محکوم کرد و  از مقامات ایرانی  خواسته که او را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنند.

پیمان میرزازاده در روز دوشنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۸، در اعتراض به مخالفت شورای طبقه بندی زندان با درخواست عفو مشروط وی، دست به اعتصاب غذا زد.

وی در پی وعده مساعد مسئولان برای اعمال عفو مشروط،  روز جمعه ۹ اسفندماه ۱۳۹۸،  به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این هنرمند کُرد، پیش‌تر نیز در آذر ماه ۱۳۹۶، در روستای گنگچین ارومیه بازداشت و پس از دو هفته بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده‌بود.

شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه وی را بابت اتهام تبلیغ علیه نظام و همکاری با احزاب کُرد اپوزیسیون از طریق سرودن ترانه به شش ماه زندان محکوم کرد.

این شهروند اهل ارومیه روز پنج شنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۷، با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید