حجت مختارزاده، فعال تُرک (آذربایجانی) با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

حجت (آراز) مختار زاده، فعال مدنی ساکن تبریز شامگاه چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حجت (آراز) مختار زاده، فعال تُرک (آذربایجانی) ساکن تبریز که روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، در پی شکایت پلیس فتا پس از حضور در دادگاه انقلاب این شهر بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود، شامگاه چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

این فعال مدنی،  پس از بازداشت و انتقال به شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز با اتهامات        « عضویت در گاماج»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب در صفحات مجازی»، تفهیم اتهام شده بود.

وی پس از تبدیل قرار از بازداشت به وثیقه به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

آقای مختار زاده در حالی با اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «عضویت در گروه گاماج» و «نشر اکاذیب» به دادگاه تبریز فراخوانده شده و پس‌ازآن بازداشت‌شده است که تا پیش ‌از این هیچ حکمی مبنی بر محکومیت وی از طرف دادگاه صادر نشده بود.

حجت (آراز) مختار زاده از بازداشت‌شدگان پس از اعتراضات آبان ۹۸ است. وی ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸ در محل کار خود در تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

این فعال مدنی، پس از گذراندن ۱۴ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر منتقل و در ۲۵ آذرماه همان سال با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزادشده بود.

حجت مختار زاده پیش‌تر نیز در جریان اعتراضات مردمی به خشک شدن دریاچه ارومیه در سال ۹۰ بازداشت و پس از تحمل سه ماه حبس آزادشده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید