محکومیت هادی مهرانی، فعال تلگرامی به ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری

هادی مهرانی، مدیر کانال تلگرامی جانبازان اصلاح طلب، روز پنج شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹، به اتهام «توهین به مقدسات» و «نشر اکاذیب» به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هادی مهرانی فعال تلگرامی و مدیر کانال جانبازان اصلاح طلب که روز چهارشنبه ۵ شهریورماه ۱۳۹۹، هادی مهرانی با پایان دوره محکومیت ۳ ماهه از زندان اوین آزاد شده بود، روز پنج شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹، در صفحه توییتر شخصی اش خبر محکومیت حبس ۳ سال و ۶ ماه توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ تهران « کارکنان دولت » را اعلام کرد.

این فعال تلگرامی، با اعلام این خبر در صفحه توییترش نوشت:«خلاصه سه سال و نیم حبس به اتهام توهین به مقدسات برای من صادر شد یاد اون مصرع شعر افتادم که با رویش ناگزیر جوانه ها چه میکنید …..»

هادی مهرانی، روز شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به سلول انفرادی بند امنیتی زندان اوین منتقل شد.

پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام قرار وثیقه ای  به مبلغ ۲ میلیارد ریال برای وی صادر شد.

بنا به گفته سید علی مجتهد زاده وکیل مدافع هادی مهرانی، موکلش به دلیل عدم توانایی در تامین وثیقه مذکور، تا تیرماه ۱۳۹۹، در وضعیت بلاتکلیف و بازداشت به سر برده بود.

اواخر تیرماه امسال، آقای مهرانی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی پس از مدتی جهت تحمل دوران محکومیت خود به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل شد.

هادی مهرانی، روز چهارشنبه ۵ شهریورماه، با پایان دوران محکومیت ۳ ماهه از زندان اوین آزاد شد.

گفته شده است، هادی مهرانی فعال تلگرامی که مدیریت کانال تلگرامی، جانبازان اصلاح طلب را بر عهده دارد در دوران شیوع کرونا به نحوه مدیریت بحران حکومت جمهوری اسلامی انتقاد کرده بود.

همچنین این فعال تلگرامی مطالب انتقادی نسبت به سپاه پاسداران در جریان شلیک به هواپیمای پی اس ۷۵۲ خط هوائی اوکراین منتشر کرده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید