ماشالله پسرکهن، شهروند یهودی به زندان تهران بزرگ باز نخواهد گشت

ماشالله پسرکهن، شهروند یهودی سالخورده که روز جمعه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، به مرخصی استعلاجی درمانی اعزام شده است، با مرخصی متصل به آزادی مشروط دیگر به زندان تهران بزرگ باز نخواهد گشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماشالله پسرکهن، شهروند یهودی که اوایل مهرماه ۱۳۹۶، پس از دیدار با خانواده خود در کشور اسرائیل و بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی توسط ماموران وزارت اطلاعات به اتهام «ورود به کشور اسرائیل» بازداشت و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، روز جمعه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، به مرخصی استعلاجی درمانی اعزام شده و با پایان دوران حبس، این مرخصی متصل به آزادی مشروط بوده و وی دیگر به زندان تهران بزرگ باز نخواهد گشت.

این شهروند ۶۰ ساله یهودی، پس از دیدار با خانواده خود در کشور اسرائیل و بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی در تاریخ ۵ مهرماه ۱۳۹۶، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

وی به اتهام «ورود به کشور اسرائیل» بازداشت شده و پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

ماشالله پسرکهن، به اتهام «ورود به کشور اسرائیل»، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم ۳ سال حبس تعزیری در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر عینا تایید شد.

وی دوران محکومیت خود را در اتاق ۱۵ سالن ۲ اندرزگاه ۴ تیپ ۵ زندان تهران بزرگ، به سر برد.

این زندانی عقیدتی در طول دوران تحمل حبس از حق تماس با هسر و دو فرزندش که در کشور اسرائیل زندگی می کنند محروم بود.

وی علی رغم ابتلا به انواع مشکلات جسمی حاد از قبیل کم بینایی چشم، بیماری قلبی و خرابی دندان ها از رسیدگی پزشکی و حق اعزام به مرکز درمانی تخصصی خارج از زندان محروم بود.

این شهروند یهودی، با شیوع بیماری کرونا در زندان تهران بزرگ، روز پنج شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۸، به مرخصی ۴۵ روزه اعزام شد.

وی با اتمام مرخصی در روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، برای تحمل ادامه حبس به زندان تهران بزرگ بازگشت.

ماشالله پسرکهن در حالی به مرخصی اعزام شده بود که با توجه به اقامت  همسر و فرزندانش در کشور اسرائیل  موفق به تماس با آنها نشده بود.

این شهروند یهودی سالخورده روز جمعه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، به مرخصی استعلاجی درمانی اعزام شده است، که این مرخصی متصل به آزادی مشروط  وی بوده و او دیگر به زندان تهران بزرگ باز نخواهد گشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید