زینب همرنگ معلم بازنشسته، جهت تحمل ۶ سال حبس تعزیری روانه زندان اوین شد

روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹، زینب همرنگ سید بگلو، معلم بازنشسته ساکن تهران جهت تحمل دوران محکومیت ۶ سال حبس تعزیری به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زینب همرنگ سید بگلو که توسط دادگاه انقلاب تهران با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده، در حالی که توسط ماموران امنیتی تحت تعقیب قضایی برای اجرای حکم حبس تعزیری بود هفته گذشته بازداشت و روز شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد.

گفته شده است خانم همرنگ در حال مسافرت به استان آذربایجان غربی بوده که توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۵ روز نگهداری در بازداشتگاه در تاریخ شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، برای اجرای حکم حبس تعزیری به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

زینب همرنگ ساعت ۶ بعدازظهر روز یک‌شنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۸، در منزل مسکونی‌اش توسط چهار مامور امنیتی مرد و یک مامور زن، بازداشت شده و ضمن تفتیش منزل، تعدادی از لوازم شخصی او را نیز ضبط کردند.

بر اساس این گزارش دختر زینب همرنگ در همان روز توسط ماموران بازداشت شده و در شب همان روز آزاد شده است.

به گفته یک منبع مطلع «ماموران در زمان بازداشت خود را پلیس امنیت معرفی کرده‌بودند و حکم تفتیش منزل نیز به همراه داشته اند.

پس از انتقال این معلم بازنشسته به دادسرای اوین قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت وی صادر می کنند.

به دلیل عدم توانایی خانواده وی در تامین وثیقه مذکور، در بازداشت ماند و بعد از مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

زینب همرنگ دبیر بازنشسته آموزش و پرورش منطقه ۱۸ تهران و اهل شهرستان مغان از توابع استان اردبیل است. همسر وی آقای صیفی نیز معلم بازنشسته است.

زینب همرنگ سید بگلو، معلم بازنشسته ساکن تهران، روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت ۶ سال حبس تعزیری به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید