برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری

امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۹، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی مجتهد زاده، وکیل دادگستری که روز ۱۹ خردادماه ۱۳۹۹، در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده و روز بعد با تامین قرار وثیقه  به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود، امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۹، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم جهت شرکت در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات و ارائه دفاعیات حاضر شد.

این وکیل دادگستری با انتشار یادداشتی با اظهار رضایت از روند برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی گفت: «امروز جلسه رسیدگی به اتهام اینجانب دایر بر تبلیغ علیه نظام در شعبه بیست و نهم دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و جو‌ حاکم بر جلسه مطلوب و برخورد قاضی مثبت و ‌امکان ارائه کامل دفاعیات فراهم بود رویکرد قاضی محترم هم فارغ از نگاه امنیتی انشاالله به صدور رای برائت امیدوارم».

علی مجتهد زاده در جلسه رسیدگی به اتهاماتش که در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم برگزار شد، دفاعیات خود را در خصوص اتهام «تبلیغ علیه نظام» ارائه داده است.

در ابلاغیه ای که علی مجتهد زاده برای حضور در جلسه دادگاه رسیدگی دریافت کرده بود، اتهامات این وکیل دادگستری، «نشر اکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام» و «ترویج خشونت در فضای مجازی» عنوان شده بود که از این موارد برای دو اتهام «نشر اکاذیب» و «ترویج خشونت در فضای مجازی» قرار منع تعقیب صادر شده است.

آقای مجتهد زاده روز ۱۹ خردادماه ۱۳۹۹، در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد.

علی مجتهد زاده یک روز پس از بازداشت،  در روز ۲۰ خردادماه ۱۳۹۹، با تامین وثیقه تا پایان مراحل دادرسی و به صورت موقت آزاد شد.

آقای مجتهدزاده در همان حال با انتشار توییتی درخواست کرده بود تا پرونده‌های قضایی قضاتی که به اتهام فساد دستگیر شده‌اند بازبینی شوند.

مجتهد زاده، سابقه وکالت پرونده شمار زیادی از فعالین مدنی و سیاسی را در کارنامه خود دارد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید