نوید افکاری، صبحگاه امروز اعدام شد

نوید افکاری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، محبوس در زندان شیراز صبحگاه امروز شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۹، اعدام شد.

حسین یونسی، وکیل نوید افکاری در صفحه توییتر شخصی اعلام کرد: «از دادگستری شیراز به خانواده نوید افکاری اطلاع داده اند که حکم صبح امروز اجرا شده است.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نوید افکاری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، که توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، صبحگاه امروز شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۹، در زندان شیراز اعدام شد.

روز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، نوید افکاری، با انتشار یک فایل صوتی و رد اتهامات انتسابی و اشاره به روال ناعادلانه دادرسی و بی گناه بودنش، از مردم ایران و جهان درخواست دادخواهی و استمداد کرد.

نوید افکاری به همراه دو برادر دیگرش وحید و حبیب، سه برادر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، بودند که دادگاه انقلاب و کیفری شیراز در محاکماتی جداگانه آنها را به احکام اعدام، زندان و شلاق محکوم کرد.

نوید افکاری سنگری، به اتهام قتل حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اتهام «محاربه» و «شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷» به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

برادران افکاری سنگری، به اتهامات «تشکیل گروه»، «قتل یک نیروی امنیتی»، «شرکت در اعتراضات» و… توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز در محاکماتی جداگانه در مجموع به ۲ حکم اعدام، ۸۸ سال حبس و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند.

بر اساس رای صادره، نوید(فرشید) افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

اتهامات انتسابی علیه برادران افکاری سنگری، «فساد فی الارض از طریق ارتکاب به تشکیل دسته و گروه چهار نفره معاند نظام و اداره کردن آن با قصد بر هم زدن امنیت کشور» و قتل یک بسیجی به نام «حسن ترکمان» عنوان شده است.

بر اساس گزارشات، نوید و وحید افکاری روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری روز پنج شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷ بازداشت شدند.

در گزارشات اشاره شده است که نوید و وحید افکاری در اداره آگاهی شیراز با هدف اخذ اعترافات اجباری به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

پرونده نوید و وحید افکاری در دادگاه کیفری ۱ و ۲ استان فارس، با حضور وکیل تسخیری در جریان است.

و پرونده حبیب افکاری در دادگاه انقلاب شیراز از بابت اتهامات انتسابی و بدون حضور وکیل مدافع در حال رسیدگی است.

نوید(فرشید) افکاری متولد ۱۳۷۲، مجرد، شغل گچ‌کار و کشتی‌گیر (دارای چند مدال قهرمانی کشوری)، به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

وحید افکاری سنگری، متولد ۱۳۶۴، مجرد که به شغل گچ‌کاری مشغول است به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

حبیب افکاری سنگری، متولد ۱۳۷۰، متاهل، شغل جوش‌کار به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

احکام صادره علیه برادران افکاری در دیوان عالی کشور تایید و طی روزهای اخیر نیز به زندانیان و وکلای آنان ابلاغ شده است.

درخواست اعاده دادرسی در خصوص پرونده های این سه برادر رد شده و پرونده‌ هایشان از بابت چند اتهام دیگر در دادگاه انقلاب هممچنان در دست بررسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید