برگزاری جلسه دادرسی پرونده رضا محمد حسینی، زندانی سیاسی

جلسه دادرسی پرونده رضا محمد حسینی، زندانی سیاسی توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مظلوم برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، رضا محمد حسینی، زندانی سیاسی که در بند ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر در حال تحمل محکومیت ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری است، در پرونده ای جدید با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مظلوم محاکمه شده و حکم آن طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

رضا محمد حسینی زندانی سیاسی که طی حکمی در اردیبهشت ماه امسال از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است، در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می کند.

«رضا محمدحسینی» در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است، این زندانی سیاسی که اوایل مرداد ماه ۱۳۹۹، از بند ۴ زندان اوین به سلول انفرادی در زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و از حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده محروم بود، روز جمعه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، پس از تحمل ۳۵ روز سلول انفرادی به بند ۴ سالن ۱۰ این زندان منتقل شده است.

این زندانی سیاسی، روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹، بدون اطلاع قبلی از اندرزگاه ۴ سالن ۴ زندان اوین به سلول انفرادی در زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.

وی پس از تحمل ۳۵ روز سلول انفرادی در حالی که هیچ فردی از مکان نگهداری این زندانی سیاسی اطلاعی نداشت، به بند عمومی زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی گزارشی تحت عنوان بی خبری از وضعیت رضا محمد حسینی پس از انتقال به زندان رجایی شهر، به شرح آخرین وضعیت این زندانی سیاسی پرداخته بود.

«رضا محمدحسینی» در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی و اخذ اعترافات اجباری به بند دو ـ الف مستقر در زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی پس از گذشت سه ماه از بند دو ـ الف به بند قرنطینه منتقل و پس از ۷۰ روز نیز به بند چهار زندان اوین منتقل شده بود.

شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین، اتهامات «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به بیان گذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «تمرد از دستور مأموران» را به آقای محمد حسینی تفهیم کرد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی در روز چهارشنبه ۶ آذرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد.

آقای محمد حسینی که از روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، به دلیل تداوم بازداشت و عدم تبدیل قرار بازداشت موقت خود به‌قرار وثیقه دست به اعتصاب غذا زده بود، در سی و پنجمین روز از اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شده بود.

«رضا محمد حسینی» طی حکمی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، در مجموع به ۱۶ سال ونیم حبس محکوم شد.

از بابت ماده ۶۱۰ «اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور » به ۷ سال،  «اهانت به رهبری» ۳ سال حبس، «تمرد از دستور مامورین» ۱ سال و نیم حبس، و «ورود و خروج غیرقانونی به کشور» به ۵ سال حبس محکوم شد.

طی حکمی از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر، «رضا محمد حسینی»، بابت اتهامات «اجتماع تبانی به قصد امنیت کشور به ۷ سال زندان» ، «توهین به رهبری به ۳ سال زندان»، «خروج غیرقانونی از مرز به تحمل ۳ زندان»، «ورود غیرقانونی به کشور به یکسال و شش ماه زندان» و «تمرد از دستور مامورین به یکسال و شش ماه زندان محکوم شد.

قاضی زرگر تنها در خصوص اتهام «ورود غیر قانونی به کشور» حکم دو سال زندان آقای محمد حسینی را به یک سال و نیم کاهش داد و باقی احکام وی را که توسط دادگاه بدوی صادر شده بود عینا تایید کرد.

رضا محمد حسینی در حالی که دوران محکومیت خود را در بند ۴ زندان اوین سپری می‌کرد، اوایل مردادماه امسال از بند ۴ زندان اوین به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن (بند ۱۱) زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

این زندانی سیاسی در حال حاضر دوران محکومیت ۱۶ ساله خود را در بند ۴ سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که در میان زندانیان به (بند سیاسی گوهردشت) نامیده می شود، سپری می کند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید