دادگاه رسیدگی به اتهامات ناهید فتحعلیان، معلم بازنشسته برگزار شد

روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹، ناهید فتحعلیان معلم بازنشسته، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «ناهید فتحعلیان» فعال صنفی معلمان تهران که روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی» و «تخریب اموال دولتی» محاکمه شد.

ناهید فتحعلیان، معلم بازنشسته روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

این فعال صنفی معلمان، روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، به یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی با اتمام مراحل بازجویی طی هفته های اخیر به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد.

دادگاه در خصوص اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و  «اجتماع و تبانی»دادگاه به حضور وی در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در تهران و پخش پوستر و تراکت‌ استناد کرده است.

همچنین از بابت اتهام «تخریب اموال دولتی»، مشارکت در تخریب و تحریق یک بانک در تهران را با استناد به فیلم ضبط شده از یک دوربین مداربسته، به وی نسبت داده اند.

بیش از ۵ ماه از بازداشت این معلم بازنشسته گذشته است  اما وی همچنان به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین  به سر می‌برد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید