احضار ایوب شیری، فعال مدنی جهت اجرای حکم مجازات تکمیلی

ایوب شیری، فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) با دریافت ابلاغیه ای کتبی از شعبه ۴ اجرای احکام کیفری تبریز جهت اجرای حکم مجازات تکمیلی فراخوانده شد.

روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹، شعبه ۴ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز با ارسال ابلاغیه ای، ایوب شیری فعال مدنی ساکن تبریز را جهت اجرای حکم مجازات تکمیلی شامل خرید و توزیع اقلام بهداشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال احضار کرد. بر اساس ابلاغیه دریافتی این فعال مدنی می بایست ظرف مدت ۵ روز خود را جهت اجرای حکم به این شعبه معرفی کند.

این فعال مدنی تُرک آذربایجانی که در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸  بازداشت شده بود، با سپری کردن مراحل بازجویی و دادرسی به تحمل حبس، شلاق تعلیقی و خرید و توزیع اقلام بهداشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال محکوم شده بود.

شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز در روز دوشنبه ۹ تیر ماه ۱۳۹۹، با صدور دادنامه ای، ایوب شیری را از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.  این حکم به علت سابقه‌دار نبودن آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است.

همچنین این شهروند تُرک در بخش اول پرونده مذکور توسط دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده و در انتظار ابلاغ حکم دادگاه تجدیدنظر است.

ایوب شیری روز یک‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در محل کار خود در تبریز همراه با برادرش داوود شیری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آقای شیری روز چهارشنبه ۷ اسفندماه ۱۳۹۸، با تامین قرار وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید