زندان شیبان اهواز: بی خبری از وضعیت سه زندانی محکوم به اعدام

گزارش ها حاکی است که طی روزهای گذشته سه زندانى عرب محکوم به اعدام که در زندان شیبان اهواز نگهداری می‌شدند به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه زندانى محکوم به اعدام به نام های على مطیرى،  حسین سیلاوى، على خسرجى و على مجدم از زندان شیبان اهواز به مکان نامعلومى منتقل شدند.

على مطیرى از اهالى شیبان در شمال شهر اهواز متهم به “ترور دو بسیجى” شهر شیبان به نام «بشیر حمیدى و حسن کارونى» شده که در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با چاقو مجروح و سپس به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده اند.

علی مطیرى در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه با خدا به اعدام محکوم شده بود، همزمان دو شهروند عرب دیگر به نام عباس ربیعى و مسلم امیرى فرزند جاسم به اتهام اقدام علیه امنیت کشور محاکمه و منتظر صدور حکم هستند.

منابع نزدیک به این شهروند عرب مى گویند، به دلیل فشار نهادهاى امنیتى وکیل تسخیرى اطلاعات دقیقى به خانواده این زندانى نداده و گفته مى شود حکم اعدام این شهروند در دیوان عالى کشور تایید شده است.

از سوی دیگر گزارش شده على خسرجى ۲۶ ساله از اهالى کوى علوى شهر اهواز و حسین سیلاوى ۳۰ ساله، از اهالى منطقه خبینه خیابان ۴ شهر اهواز که هر دو در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به اتهام «شرکت در عملیات مسلحانه علیه مراکز امنیتى» در اهواز بازداشت شده بودند نیز به مکان نامعلومى منتقل شدند.

از سرنوشت این دو شهروند عرب به‌همراه ناصر خفاجیان(مرمضى) ۳۳ ساله (از درجه داران ناجا) اطلاعی در دست نیست.

پرونده اولیه این سه شهروند عرب در شعبه ۱۲ بازپرسی  به ریاست قاضى جلیلیان بعد از صدور حکم اعدام در دادگاه انقلاب و تایید آن در تجدید نظر، توسط دیوان عالى تایید و به آنها ابلاغ شده است.

هر سه متهم در طی روند دادرسی از حق اختیار وکیل محروم مانده اند.

مقامات امنیتى و قضائى این سه نَفَر را متهم به هجوم به پاسگاه حمید در ۴۰ کیلومترى شهر اهواز و کلانترى ۲۳ کوى مجاهد شهر اهواز که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ رخ داده بود، کرده اند.

على مجدم ۳۹ ساله نیز یکى از زندانیان عرب از اهالى کوت سید صالح اهواز در ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ همراه ۱۴ شهروند عرب از جمله دو زن توسط اداره اطلاعات بازداشت شد. آقای مجدم به عنوان متهم ردیف اول این پرونده همراه دیگر افراد این مجموعه به اتهام «شرکت در عملیات مسلح علیه نیروهاى امنیتى واقدام علیه امنیت کشور و ارتباط با خارج و تشکیل گروه مخالف حکومت» در دادگاه انقلاب محاکمه شده است.

صدا وسیماى جمهورى اسلامى ایران اعترافات اجباری برخی از افراد این مجموعه را منتشر کرده است.

با نزدیک شدن سالگرد حمله به رژه نیروهاى مسلح در اهواز در شهریور ۱۳۹۷ و با توجه به نبود متهم در این حادثه و کشته شدن مهاجمان احتمال اعدام قرب الوقوع این افراد در طی روزهای گذشته را افزایش داده و موجب نگرانی کنشگران سیاسی و مدنی در این زمینه شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید