علیرضا فرشی به بند دو زندان فشافویه منتقل شد

علیرضا فرشی کنشگر مدنی ترک از قرنطینه به بند دو زندان فشافویه تهران منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته سه‌شنبه ۱ مهرماه ۹۹ علیرضا فرشی کنشگر مدنی ترک ساکن تهران که در ۱۸ شهریورماه امسال از بند ۸ زندان اوین به قرنطینه زندان فشافویه منتقل شده بود، از قرنطینه تیپ ۵ به اتاق ۱۲ سالن ۲ بند دوم این زندان منتقل شد.

انتقال آقای فرشی به زندان تهران بزرگ در شرایطی است که اصل تفکیک جرایم در این زندان رعایت نشده و این زندان فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری زندانیان است.

قبل‌تر کمپین گزارش داده بود که خانواده علیرضا فرشی به واحد اجرای احکام دادسرای دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان (تهران) مراجعه کرده و علت انتقال این کنشگر ترک را از زندان اوین به زندان تهران بزرگ را جویا شدند . به دنبال آن، مسئولان واحد اعلام کرده بودند که از انتقال وی بی خبرند و این امر بایستی با اذن و دستور دادستان صورت می‌گرفت و این اقدام فراقانونی و بصورت خودرأی از سوی اداره اطلاعات شهرستان تهران به وقوع پیوسته و همچنین رییس تیپ ۵ زندان فشافویه مانع ارسال نامه اعتراضی آقای فرشی به رییس زندان شده و نامه وی عودت داده شده است.

این کنشگر مدنی شامگاه روز ۳۱ تیر۱۳۹۹ در تهران و هنگام مراجعه به منزل بازداشت شد، همزمان با بازداشت آقای فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی نادرارلی نیز در خصوص محکومیت ۲سال زندان و ۲ سال تبعید این فعالین در رابطه با پرونده مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در سال۱۳۹۲ دستگیر شدند.

آقای فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است که پدر خود را در جنگ ایران و عراق از دست داده است.

علیرضا فرشی بارها سابقه بازداشت به‌خاطر فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه به زبان ترکی آذربایجانی در روستاهای محروم ترک نشین ایران و ایجاد کمپین های حمایتی برای تدریس به زبان مادری را در کارنامه اش دارد.

فرشی به دلیل فعالیت های مستمر خود علاوه بر بازداشت، با فشار مامورین امنیتی از تدریس در دانشگاه نیز منع شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید