انتقال یک فعال مذهبی کُرد به زندان مرکزی ارومیه

یک فعال مذهبی کُرد با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

ارکان علیزاده، شهروند اهل ارومیه که روز شنبه ۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، به اتهام «تبلیغ برای گروه‌های سلفی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود، روز شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، به زندان مرکزی این شهرستان منتقل شد.

این شهروند کُرد، از سوی بازپرس شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه، از بابت «همکاری با گروههای سلفی مخالف نظام » تفهیم اتهام شده است.

پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، بازپرس شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت ارکان علیزاده صادر کرده است.

بر اساس گزارش کُردپا، علی رغم صدور قرار وثیقه جهت آزادی موقت این شهروند کُرد، اداره اطلاعات ارومیه با آزادی موقت وی مخالفت کرده است.

گفته شده است ارکان علیزاده، پس از انتقال از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه  به مدت ٨ روز در بند «تلاش» موسوم به قرنطینه بوده و پس از آن به بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید