۳ فعال مذهبی کُرد با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند

روز یکشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۹، سه تن از فعالان مذهبی کُرد، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه تن از فعالان مذهبی کُرد اهل سنت به نامهای طاهر شیخی، آرمان حمزەلویی و فایق شریعت‌پناه که در مرداد ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان بوکان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بودند روز یکشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند.

فایق شریعت پناه، روحانی اهل سنت اهل روستای «حاجی آباد» از توابع منطقه «چومی مجیدخان» واقع در شهرستان بوکان روز دوشنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.همزمان برادر وی نیز به نام «توفیق شریعت ‌پناه»  بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده بود.

طاهر شیخی و آرمان حمزه لویی در اوسط مردادماه امسال، با تفتیش منازل شخصی توسط نیروهای اداره اطلاعات بوکان دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند.

روز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، فایق شریعت پناه، آرمان حمزه لویی و ماموستا طاهر شیخی، سه فعال مذهبی اهل سنت پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به  زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

این فعالان مذهبی اهل سنت، ۲ روز پس از انتقال به زندان مرکزی ارومیه از بند قرنطینه « امن» در روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۹، به بند مشاوره منتقل و روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه به بند زندانیان سیاسی در این زندان منتقل شده بودند.

این سه شهروند کُرد اهل شهرستان بوکان، روز یکشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند.

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی گزارشی به موضوع تشدید فشار و موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی کُرد، مدرسان و محصلان مدارس مذهبی اهل سنت پرداخته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید