تمدید قرار بازداشت یک فعال محیط زیست در سنندج

قرار بازداشت یک فعال محیط زیست در سنندج برای سومین بار متوالی توسط نهادهای قضایی این شهرستان تمدید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۲ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به ریاست قاضی شالگردی قرار بازداشت فرانک جمشیدی، فعال محیط زیست کُرد را امروز دوشنبه ۷ مهر برای سومین بار متوالی تمدید کرد.

تمدید قرار بازداشت این فعال بازداشتی در حالی صورت گرفته که پیشتر به خانواده وی اعلام شده بود که در ۸ مهر قرار بازداشت او تبدیل به قرار وثیقه خواهد شد.

صبح روز یکشنبه ۸ تیرماه، نیروهای اداره اطلاعات سنندج «فرانک جمشیدی»، عضو جمعیت سبز کردستان را در منزل شخصی‌اش بازداشت کردند.

به گفته نزدیکان خانم جمشیدی، ماموران لباس شخصی ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی او مثل کامپیوتر و گوش تلفن همراه را نیز با خود برده‌اند.

فرانک جمشیدی پیشتر در پاییز ۱۳۹۷ در جریان بازداشت گسترده و جمعی فعالان محیط زیست و اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی چندین بار توسط نهادهای امنیتی احضار و در مورد فعالیت‌های خود و همسرش آرمین اسپرلوس که آن زمان در بازداشت بود، مورد بازجویی قرار گرفت.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، بازداشت خانم جمشیدی همزمان با دستگیری افشین شیخ‌الاسلامی، فعال مدنی توسط ماموران اداره اطلاعات در سنندج صورت گرفته بود.او از جمله فعالانی بود که پاییز سال ۱۳۹۷ به مدت یک ماه بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید