بازداشت دو شهروند کُرد توسط نیروهای امنیتی

طی دو روز گذشته، دو شهروند کُرد به نام های میلاد ویسی و پشتیوان افسر، بدون ارایه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

میلاد ویسی شهروند ساکن سنندج، روز چهارشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، بدون ارائه حکم قضایی همراه با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است، همچنین روز پنجشنبه ۳ مهر ماه ۱۳۹۹، پشتیوان افسر ساکن روستای نی از توابع مریوان، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

علی رغم پیگیری های مستمر خانواده پشتیوان افسر و مراجعات مکرر آنها به مراکز قضایی هنوز از دلایل بازداشت و اتهامات وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

همچنین گفته می شود دلیل بازداشت میلاد ویسی «همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام»اعلام شده اما با وجود پیگیری های‌‌ خانواده‌ این شهروند کُرد از مراجع قضایی و امنیتی سنندج، این تلاشها برای اطلاع از محل نگهداری و اتهامات انتسابی علیه او بی نتیجه مانده است.

بر اساس گزارش کُردپا، اواخر دی ماه ۱۳۹۸، شعبه ۲ دادگاه انقلاب مریوان، پشتیوان افسر را از بابت اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به تحمل ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

در سال گذشته نیز میلاد ویسی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و به مدت ۵ ماه در نهادهای امنیتی بازداشت بوده است. وی پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تودیع وثیقه‌ ۶۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت آزاد شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید