مولوی فضل الرحمن کوهی به احکام زندان محکوم شد

مولوی فضل الرحمن کوهی از روحانیون شناخته شده بلوچ های ایران که از آذرماه سال گذشته در بازداشتگاه سپاه در مشهدنگهداری می‌شود، به احکام زندان محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مولوی فضل الرحمن کوهی مدیر مدرسه انوارالحرمین و امام جمعه پشامگ به احکام زندان محکوم شد.

مولوی کوهی روز ۹ مهرماه ۹۹، در یک تماس تلفنی به داماد خود از صدور حکم ۶ سال و ‌۴ ماه زندان برای خود خبر داده است.

کنشگران مدنی گزارش داده اند که دادگاه مولوی کوهی غیر‌علنی‌ و ‌فاقد شفافیت بوده و دفاعیات وکیلی‌ که برای وی تعیین شده مورد توجه‌ قرار‌ نگرفته‌ و ابلاغ حکم وی توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

در گزارشی که کمپین فعالین بلوچ منتشر کرده به اتهام های انتسابی علیه این روحانی اشاره ای نشده است.

مولوی فضل الرحمن کوهی هفتم آذرماه ۹۸ پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت شده بود که پس از نزدیک به یک سال بازداشت و ‌بلاتکلیفی، برای او حکم ۶ سال و یک ماه زندان صادر شده است.

با بازداشت مولانا فضل الرحمن در مشهد، اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف بلوچستان بویژه راسک و سرباز صورت گرفت و تعدادی از معترضان کشته و زخمی شدند و حدود بیست روز اینترنت و خطوط ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان قطع شد.

مولوی فضل الرحمن کوهی‌ از منتقدان سیاست های جمهوری اسلامی بود که از معترضان آبان ۹۸ دفاع کرده و مطالباتشان را به حق دانست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید