یک شهروند کُرد اهل سنت توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت شد

در ادامه موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی کُرد، حسام عبداللهی شهروند کُرد اهل سنت توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان در مدرسه دینی دارالعلوم مکی این شهر بازداشت شد.

روز چهارشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی افزایش فشار نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بر فعالان مذهبی کُرد اهل سنت، حسام عبداللهی شهروند کُرد اهل کرمانشاه و دانشجوی علوم حوزوی در مدرسه علوم دینی دارالعلوم مکی زاهدان، توسط ماموران اداره اطلاعات به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده است.

یک منبع آگاه در این خصوص به سنی یار گفته است:«این طلبه مسجد مکی زاهدان یک روز پس از بازداشت به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، با خانواده ‌اش تماس گرفته و گفته در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان محبوس شده و از آن زمان از حق تماس با خانواده خود محروم شده و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.»

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در خصوص تشدید موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی کُرد، مدرسان و محصلان مدارس مذهبی اهل سنت گزارشی منتشر کرده بود.

سرکوب فعالان مذهبی اهل سنت و بلاخص شهروندان کُرد اهل سنت به طور بی سابقه ای در حال افزایش است و از ابتدای سال جدید با تشدید موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی در سراسر کشور، شمار زیادی از فعالان مذهبی کُرد، مدرسان و محصلان مدارس مذهبی اهل سنت احضار،‌ بازداشت و بازجویی شده‌اند.

بر اساس آمار و گزارش‌های حقوق بشری، فشار نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بر فعالان مذهبی کُرد اهل سنت از ابتدای سال ۱۳۹۹ سیر صعودی به خود گرفته و همچنان در حال افزایش است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید