سمانه نوروز مرادی به سرطان سینه مبتلا شد

سمانه نوروز مرادی زندانی سیاسی که در اوین دوران محکومیت خود را می‌گذراند به سرطان سینه مبتلا شده و نیاز فوری به جراحی و درمان دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سمانه نوروی علیرغم اینکه از بیماری لوپوس مفصلی، دیابت، سنگ کلیه و ورم روده رنج می‌برد، به سرطان سینه مبتلا شده است.

علیرغم اینکه خانم نوروز مرادی شرایط تحمل حبس در زندان را ندارد، مقامات قضایی و امنیتی توجهی به وضعیت جسمی این زندانی نمی‌کنند و وی تاکنون از حق درمان محروم مانده است.

خانم نوروز مرادی شهریور ۹۷ به اتهام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و فعالیت در تلگرام «کمپین بازگشت شاهزاده رضا پهلوی» از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت آزاد شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری او را به اتهام «حمایت از گروه‌های مخالف حکومت در شبکه‌های اجتماعی» به ۸ سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم کمی بعد با توجه به «تسلیم به رای» از سوی خانم نوروزی در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال و ۹ ماه کاهش یافت.

این زندانی سیاسی ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خانم نوروز مرادی، روز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در تماسی از زندان اوین، از تشکیل پرونده جدیدی علیه خود در شعبه چهارم دادسرای اوین خبر داده بود.

مصداق محکومیت تازه خانم نوروز مرادی بدلیل انتشار پیام ویدئویی یک دقیقه‌ای در دوران مرخصی نوروزی بوده است که نیروهای امنیتی بدلیل به کار بردن عبارت «جاوید شاه» در این ویدئو پرونده جدیدی برای ایشان بازگشایی کردند.

این زندانی سیاسی در زمان تحمل دوران محکومیت خود زندان اوین در تیرماه ۹۹ دوباره در پرونده جدید بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» توسط دادگاه انقلاب به ۱۵ ماه زندان محکوم شد. 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید