مجید آذرپی، زندانی سیاسی از زندان اوین آزاد شد

مجید آذرپی، روزنامه نگار و زندانی سیاسی با سپری کردن یک سوم از دوران حبس تعزیری به صورت مشروط آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید آذرپی، زندانی سیاسی که از مردادماه سال ۱۳۹۷، در بند ۸ زندان اوین در حال سپری کردن دوران محکومیت ۶ سال و ۶ ماه حبس بود، با سپری کردن یک سوم از دوران حبس تعزیری، شامگاه یکشنبه ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۹، به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد.

مجید آذرپی عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی استان تهران که در ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و حسن روحانی نیز فعالیت داشت، خردادماه ۱۳۹۴ توسط نیروهای سپاه بازداشت شد.

وی جهت تکمیل پرونده و انجام مراحل بازجویی به مدت دو ماه در بند دو الف زندان اوین نگهداری شد.

آذرپی از سوی بازجویان سپاه و دادستانی به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام متهم شده بود.

مجید آذرپی در تاریخ  ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ با تامین وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از بند ۸ زندان اوین آزاد شد.

این فعال سیاسی در تایخ ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ازسوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به «اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام و به ۶ سال و ۶ ماه حبس و پرداخت ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم مجید آذرپی را عینا تایید کرد.

روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۷، طی تماس تلفنی از طرف مقام قضایی، از مجید آذرپی خواسته شده بود که برای پرداخت جریمه به دادسرای اوین مراجعه کند. اما پس از حضور در دادسرا، وی بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود.

این فعال سیاسی ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، به مرخصی نوروزی آمده بود و قرار بود ۱۷ فروردین خود را به زندان اوین معرفی کند که ماموران لباس شخصی دادستانی جمعه ۱۶ فروردین ۹۸ وی را در منزل پدری‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده بودند.

مجید آذرپی همچنین پیشتر در جریان وقایع سال ۸۸ هم بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید