ارکان علیزاده، فعال مذهبی کُرد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

ارکان علیزاده، فعال مذهبی کُرد تا پایان مراحل دادرسی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

ارکان علیزاده، شهروند اهل ارومیه که روز شنبه ۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، به اتهام «تبلیغ برای گروه‌های سلفی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود، روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

این شهروند کُرد، روز شنبه ۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، به اتهام «تبلیغ برای گروه‌های سلفی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.

وی روز شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

گفته شده است ارکان علیزاده، پس از انتقال از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه  به مدت ٨ روز در بند «تلاش» موسوم به قرنطینه بوده و پس از آن به بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.

این فعال مذهبی کُرد از سوی بازپرس شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه، از بابت «همکاری با گروههای سلفی مخالف نظام » تفهیم اتهام شده است.

پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، بازپرس شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت ارکان علیزاده صادر کرده است.

بر اساس گزارش کُردپا، علی رغم صدور قرار وثیقه جهت آزادی موقت این شهروند کُرد، اداره اطلاعات ارومیه با آزادی موقت وی مخالفت کرده بود.

نهایتاً روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹، ارکان علیزاده، با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید