احضار و بازداشت دو فعال مذهبی کُرد توسط ماموران امنیتی

بازداشت

در ادامه موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی کُرد، نیروهای امنیتی دو فعال مذهبی کُرد را احضار و بازداشت کردند.

در پی افزایش فشار نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بر فعالان مذهبی کُرد اهل سنت، روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹، ماموستا شیخ محمد ابراهیمی از سوی اداره اطلاعات سپاه پاسداران مریوان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.همچنین ماموستا رسول حمزه پور، فعال مذهبی اهل سنت، توسط نیروهای امنیتی پیرانشهر بازداشت شد.

گفته شده است ماموستا شیخ محمد ابراهیمی، به مدت ۳ ساعت در اداره اطلاعات سپاه پاسداران مریوان تحت بازجویی بوده و پس از اتمام بازجویی از اداره اطلاعات سپاه مریوان آزاد شده است.

این فعال مذهبی کُرد پیشتر نیز بارها توسط نهادهای امنیتی احضار و بازداشت شده و از سوی دادگاه ویژه روحانیت همدان به جریمه نقدی محکوم شده بود.

بر اساس اظهارات یک منبع آگاه در گفتگو با کُردپا، «نیروهای امنیتی به ماموستا شیخ محمد ابراهیمی، به وی اعلام کردند که پرونده وی با اتهامات توهین به مسئولان و فعالیت تبلیغی علیه نظام، جهت صدور حکم به دادگاه ویژه روحانیت همدان ارجاع داده خواهد شد.»

ماموستا رسول حمزه پور، فعال سنی مذهب در روستای اندیزه از توابع شهرستان پیرانشهر است که توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده است.

گفته شده است نیروهای امنیتی، ماموستا حمزه پور را در سه راه پسوه پیرانشهر بازداشت کرده اند و پس از بازداشت این شهروند کُرد، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل وی، ضمن تفتیش منزل، برخی از اقلام شخصی این فعال مذهبی اهل سنت توسط ماموران ضبط شده است.

پیشتر نیز رسول حمزه پور بارها از سوی ادراه اطلاعات پیشرانشهر احضار شده و ورد بازجویی قرار گرفته بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی از وضعیت این فعال مذهبی کُرد در دست نیست.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید