نجات بهرامی، روزنامه نگار زندانی به کرونا مبتلا شد

نجات بهرامی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند به کرونا مبتلا شد.

به گزارش کمپبن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نجات بهرامی، زندانی سیاسی که از روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، در حال سپری کردن حکم یک سال حبس تعزیری در زندان اوین است به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده و بدون دسترسی به خدمات درمانی خاصی هم اکنون در بهداری زندان اوین نگهداری می شود.

امتداد در گزارش خود اعلام کرده است که نجات بهرامی در پی بروز علایم اولیه در اثر عدم توجه مسئولان زندان، چند روز بعد به بیمارستان اعزام شده و با انجام تست CPR ابتلای وی به ویروس کووید ۱۹ به صورت قطعی اعلام شد اما این زندانی سیاسی بدون انجام مراحل درمانی به زندان اوین بازگردانده و از حق درمان محروم شده است.

«نجات بهرامی»،  روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد.

براساس دادنامه صادره از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، «نجات بهرامی» از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروهها و احزاب سیاسی محکوم شد. همچنین از بابت ۲ سال محرومیت استفاده از تجهیزات مخابراتی تبرئه شد”.

«نجات بهرامی»، روزنامه نگار و معاون پیشین روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در تاریخ ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸،  از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروهها و احزاب سیاسی و همچنین محرومیت استفاده از گوشی هوشمند تلفن همراه محکوم شده بود.

این فعال رسانه ای، در تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۷، هنگام خروج از منزل توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود که پس از یک هفته با توجه به شرایط جسمی نامساعد و فشار خون بالا با قرار کفالت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید