حکیمه احمدی ممنوع الخروج شد

«حکیمه احمدی»، کنشگر مدنی ترک با دریافت حکم قطعی از سوی دادگاه کیفری تبریز ممنوع الخروج شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکیمه احمدی، کنشگر مدنی ترک طی دادنامه ای که روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۹۹ به دست او رسیده، از سوی «شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو شهر تبریز با حکم قطعی ممنوع الخروجی از کشور مواجه شده است.

دادگاه کیفری ۲ تبریز؛ پیش‌تر در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۹؛ برای این فعال مدنی ترک قرار نظارت قضایی (عدم خروج از کشور) صادر کرده بود که خانم احمدی به این قرار «اعتراض» کرده و خواستار تجدید نظر خواهی دادگاه شده بود اما ۱۷ روز بعد از اعتراض و بر پایه دادنامه؛ روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۹۹؛ ضمن رد اعتراض تجدید نظر خواه «قرار نظارت قضائی صادره عینا تایید و رای صادره قطعی» اعلام شد.

خانم حکیمه احمدی، طی هفته های گذشته نیز به صورت تلفنی؛ توسط ماموران اطلاعاتی حکومت ایران تهدید شده بود. علاوه بر آن هنوز آثار ضرب و شتم و جرح وی در ۲۶ تیرماه ۹۹ سال جاری بر روی بدنش باقی است.

خانم احمدی روز ۲۶ تیر ۹۹ به همراه دهها فعال آزربایجانی دیگر؛ در مقابل کنسولگری آزربایجان شمالی در تبریز، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران با ضرب و شتم و جرح بازداشت شده بود.
وی بعد از ۲۱ روز بازداشت و شکنجه سرانجام، ۱۶ مرداد ۹۹ با قرار وثیقه سنگین صد میلیون تومانی، موقتا تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
اتهام این فعال آزربایجانی در آخرین دادرسی «اخلال در نظم و آسایش عمومی!» عنوان شده است.

حکیمه احمدی اهل مرند است و پیشتر در ۲۶ مهر ۹۷، نیز بازداشت و در دادگاه انقلاب مراغه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۲ سال زندان محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید