خلیل شاهی، زندانی سیاسی کُرد از زندان اشنویه آزاد شد

خلیل شاهی، زندانی سیاسی کُرد که از روز ۱ مهرماه ۱۳۹۷، در حال تحمل دوران حبس تعزیری بود، از زندان اشنویه آزاد شد.

این فعال سیاسی کُرد اهل روستای سنگان اشنویه که پیش‌تر از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام» از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده و روز ۱ مهرماه ۱۳۹۷، جهت تحمل دوران محکومیت بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده بود، از زندان مرکزی اشنویه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، خلیل شاهی در روز ۱ مهرماه سال ۱۳۹۷، جهت تحمل ۳ سال محکومیت حبس بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده اما پس از مدتی بعد به زندان اشنویه انتقال یافته بود.

خلیل شاهی در تیرماه ۱۳۹۵، از سوی نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی با تامین وثیقه آزاد شده بود.

دادگاه انقلاب اشنویه در مردادماه ۱۳۹۶، این فعال سیاسی کُرد را به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این حکم نهایتاً در دادگاه تجدیدنظر ارومیه به ۳ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را همواره با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار میکنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید