اشرف نفریه بازداشت شد

اشرف نفریه، فعال دانشجویی که پیشتر در دادگاه انقلاب تهران به احکام زندان محکوم شده بود، پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای شهید مقدس اوین برای تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹، اشرف نفریه، فعال دانشجویی پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت سه ماهه خود به زندان اوین منتقل شد.

اشرف (رقیه) نفریه متولد آبان ۱۳۷۶، دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه خواجه نصیر طوسی است.نیروهای امنیتی او را در ۷ اردیبهشت‌ماه ۹۸ به‌خاطر فعالیت در شبکه های اجتماعی در شهریار بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران منتقل کردند.

خانم نفریه پس از چند روز با پایان مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل و در ۱۴ اردیبهشت‌ماه امسال با تامین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری خانم نفریه را به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرد؛ بعد از تسلیم به رای و عدم اعتراض به رای صادره این حکم به ۳ ماه زندان کاهش پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید