حسام عبداللهی، فعال مذهبی کُرد به زندان زاهدان منتقل شد

حسام عبداللهی شهروند کُرد اهل سنت که توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان در مدرسه دینی دارالعلوم مکی این شهر بازداشت شده بود، به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است.

حسام عبداللهی شهروند کُرد اهل کرمانشاه و دانشجوی علوم حوزوی در مدرسه علوم دینی دارالعلوم مکی زاهدان که روز چهارشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود، روز دوشنبه ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹، به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

این فعال مذهبی کُرد، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان منتقل شده بود.

یکی از نزدیکان این شهروند اهل کرمانشاه در گفتگو با هه نگاو گفته است:« قرار بازداشت یک ماهە برای وی صادر شدە و احتمالاً ٣٠ مهر ماه با وثیقە ١۵٠ میلیون تومانی موقتاً از زندان آزاد شود.»

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در خصوص تشدید موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی کُرد، مدرسان و محصلان مدارس مذهبی اهل سنت گزارشی منتشر کرده بود.

سرکوب فعالان مذهبی اهل سنت و بلاخص شهروندان کُرد اهل سنت به طور بی سابقه ای در حال افزایش است و از ابتدای سال جدید با تشدید موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی در سراسر کشور، شمار زیادی از فعالان مذهبی کُرد، مدرسان و محصلان مدارس مذهبی اهل سنت احضار،‌ بازداشت و بازجویی شده‌اند.

بر اساس آمار و گزارش‌های حقوق بشری، فشار نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بر فعالان مذهبی کُرد اهل سنت از ابتدای سال ۱۳۹۹ سیر صعودی به خود گرفته و همچنان در حال افزایش است.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید