حکم شلاق محمد رضا (یوهان) امیدی، نوکیش مسیحی اجرا شد

حکم ۸۰ ضربه شلاق محمدرضا (یوهان) امیدی، نوکیش مسیحی به اتهام «شرب خمر» در مراسم عبادتی مسیحیان، در دفتر دادستان عمومی و انقلاب رشت اجرا شد.

حکم ۸۰ ضربه شلاق محمدرضا(یوهان) امیدی، نوکیش مسیحی غیر تثلیثی اهل رشت که در شهریور ماه ۱۳۹۶، به اتهام «شرب خمر» در جلسات عشای ربانی «از مناسک مذهبی مسیحیان در اولین یکشنبه هر ماه میلادی » صادر شده بود، صبح روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۹ با حضور وی در دفتر دادستان شهر رشت در خصوص این نوکیش مسیحی اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ماده ۱۸، محمدرضا (یوهان) امیدی، روز شنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۹، طی تماس تلفنی برای اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق به دفتر دادستان رشت احضار شد.

این حکم در حالی در دادستانی رشت اجرا شد که دادگاه برازجان با نیابت قضائی از شعبه اجرای احکام کیفری رشت مسئول اجرای این حکم بود.

این نوکیش مسیحی، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت صهیونیستی» با تحمل ۲ سال حبس از زندان اوین آزاد شده و روز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم ۲ سال تبعید عازم شهر برازجان در استان بوشهر شده بود.

محمدرضا (یوهان) امیدی، نوکیش مسیحی غیر تثلیثی، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت صهیونیستی» در خردادماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست «احمد زرگر»، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری قطعی محکوم شده بود.

با تشکیل جلسه دادرسی مجدد در خرداد ماه ۱۳۹۹، این حکم به ۲ سال حبس کاهش یافته و از زندان اوین آزاد شد.

وی روز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۹، برای تحمل حکم ۲ سال تبعید عازم شهر برازجان در استان بوشهر شد.

محمدرضا (یوهان) امیدی، باید۲ سال دوران تبعید را در شهرستان دشتستان از توابع شهر بُرازجان واقع در استان بوشهر سپری کند.

«محمدرضا(یوهان) امیدی» در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت صهیونیستی »از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت «ماشاالله احمدزاده»، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

۸ مرداد ماه ۱۳۹۷، «محمدرضا(یوهان) امیدی» جهت گذراندن دوران حبس تعزیری ۱۰ ساله در شهرستان رشت بازداشت و به زندان اوین در تهران منتقل شد.

در خرداد ماه سال جاری، حکم حبس این شهروند اهل رشت با تشکیل جلسه دادرسی مجدد به ۲ سال تقلیل یافت و در اواخر مردادماه امسال از از  اندرزگاه ۸ زندان اوین آزاد شد.

این نوکیش مسیحی ۴۷ ساله، علاوه بر حکم حبس تعزیری، به تحمل ۲ سال تبعید به شهرستان برازجان نیز محکوم شد.

در خرداد ماه ۱۳۹۷، حکم ۲ سال تبعید به شهرستان برازجان، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، عیناً تائید شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید