بازداشت چهار تن از فعالان مدنی تُرک (آذربایجانی)

طی روزهای گدشته چهار تن از فعالان مدنی تُرک (آذربایجانی) در شهرهای تبریز و ارومیه بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

بر اساس گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،در روزهای اخیر چهار تن از فعالان مدنی تُرک (آذربایجانی)  به نام های رسول رضوی، حسین محمدیان و اکبر مهاجری از شهروندان ساکن تبریز و بختیار بهنمون، شهروند ساکن ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

بر اساس گزارش های دریافتی، رسول رضوی، حسین محمدیان و اکبر مهاجری از شهروندان و فعالان مدنی ساکن تبریز، روز شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی یورش ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

بر اساس این گزارش، حسین محمدیان، صبح روز شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۹،  تلفنی به اداره اطلاعات تبریزبا تماس تلفنی  احضار و پس از اخذ تعهد آزاد شده بود. اما عصر هان روز با یورش ماوران امنیتی به محل سکونت وی و تفتیش منزل و ضبط برخی اقلام شخصی بازداشت شده است.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که اکبر مهاجری، از معترضان آبان‌ماه ۱۳۹۸، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و همچنین «عضوییت در گروه گاماج» به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

این حکم در شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ۶ ماه زندان تعزیری و یکسال زندان تعلیقی کاهش پیدا کرد و این شبهه وجود دارد که بازداشت این فعال مدنی ممکن است در خصوص اجرای حکم حبس وی باشد.

بختیار بهنمون، شهروند ساکن شهرستان ارومیه با یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی و  پس از تفتیش منزل و ضبط  برخی اقلام شخصی وی را بازداشت کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی از نهاد بازداشت کننده، دلیل بازداشت و محل نگهداری این چهار فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) در دست نیست.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید