تداوم بازداشت و بی خبری از فعالان مذهبی کُرد اهل سنت

با تدوام فشار نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بر شهروندان اهل سنت، بازداشت و بی خبری از سرنوشت فعالان مذهبی کُرد اهل سنت همچنان ادامه دارد.

از ابتدای سال جدید با تشدید موج احضار و تشکیل پرونده برای فعالان مذهبی، طی روزهای اخیر ملاجمشید حمیدی، شهروند کُرد اهل شاهوانه در توابع شهر اشنویه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است و سرنوشت ماموستا رسول حمزه پور، دو هفته پس از بازداشت همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کُردپا، ملاجمشید حمیدی، از اهالی روستای شاهوانه در توابع شهرستان اشنویه، روز پنجشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، ملا جمشید حمیدی ساکن اشنویه در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی وی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل کردند.

در پی افزایش فشار نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی بر فعالان مذهبی کُرد اهل سنت، روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹، ماموستا رسول حمزه پور، فعال مذهبی اهل سنت، توسط نیروهای امنیتی پیرانشهر بازداشت شد.

ماموستا رسول حمزه پور، فعال سنی مذهب در روستای اندیزه از توابع شهرستان پیرانشهر است که توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده است.

گفته شده است نیروهای امنیتی، ماموستا حمزه پور را در سه راه پسوه پیرانشهر بازداشت کرده اند و پس از بازداشت این شهروند کُرد، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل وی، ضمن تفتیش منزل، برخی از اقلام شخصی این فعال مذهبی اهل سنت توسط ماموران ضبط شده است.

پیشتر نیز رسول حمزه پور بارها از سوی ادراه اطلاعات پیشرانشهر احضار شده و ورد بازجویی قرار گرفته بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی از وضعیت این فعالان مذهبی کُرد در دست نیست.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید