گزارشی از آخرین وضعیت حدیثه صبوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

حدیثه صبوری

حدیثه صبوری، زندانی است که دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند، این گزارش به شرح آخرین وضعیت این زندانی می‌پردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حدیثه صبوری، زندانی سیاسی در حالی دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند که از از بیماری داخلی زنان، میگرن و همچنین واریس هم در رنج و همچنین از حق درمان و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است.

حدیثه صبوری متولد سال ۱۳۵۵ است، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری او را به اتهام های «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «اجتماع و تبانی»، «تشویش اذهان عمومی»، «نشر اکاذیب در فضای مجازی» مجموعا به ۳۸ ماه و ده روز زندان محکوم کرده است که از این حکم با استناد به ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تنها یک سال و ۲ ماه آن قابل اجراست.

حدیثه صبوری، مرداد ماه ۱۳۹۷، در تجمعات اعتراضی در آریا شهر تهران توسط ماموران پلیس امنیت تهران بازداشت و به بازداشتگاه زنان واقع در خیابان وزارء منتقل و پس از چند روز تحمل بازداشت در بازداشتگاه پلیس امنیت به زندان اوین منتقل شد.

خانم صبوری پس از چند روز بازجویی به بند زنان زندان قرچک ورامین منتقل شد و اواخر شهریور ماه ۱۳۹۷ با تامین قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

این فعال مدنی  برای دومین بار در آذرماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش در آریاشهر تهران بازداشت و چند روز بعد، پس از انتقال به بند ۲الف سپاه در زندان اوین با تامین قرار وثیقه ۲۵۰ میلیونی تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

دادگاه تجدیدنظر برای این فعال مدنی که به رای صادره اعتراض کرده بود با استناد به ماده ۴۵۰ قانون مجازات اسلامی حکم زندان را عینا تایید کرد و اواخر خرداد ماه ۱۳۹۹، طی تماسی تلفنی خانم صبوری به اجرای احکام فراخوانده شد و به دنبال آن، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید