بحران کرونا در زندان رجایی‌شهر؛ جان باختن یک زندانی تبعه افغانستان/ انتقال عبدالرحمان سنگانی به مراکز درمانی

کمپین به گزارش هایی از زندان رجایی شهر دست یافته که حاکی است شرایط بیماران مبتلا به کرونا حاد است. به دنبال عدم کنترل بحران کرونا در بند زندانیان سنی مذهب، هفته گذشته یک زندانی اهل سنت تبعه افغانستان  جان باخته و روز گذشته نیز عبدالرحمان سنگانی از زندانیان اهل سنت در پی وخامت حال به مراکز درمانی منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس گزارش های رسیده، هفته گذشته ۲۴ مهرماه ۹۹ یک زندانی اهل افغانستان به نام «عبدالوکیل رحمانی» در سایه عدم رسیدگی مسئولان زندان رجایی شهر بر اثر کرونا جان باخته است.

این زندانی ۴۵ ساله در اندرزگاه ۴ سالن ۱۱ نگهداری می‌شده است.

گزارش های رسیده حاکی است که بیشتر زندانیان اهل سنت که در سالن ۱۱، ۲۱ اندرزگاه ۷  زندان رجایی شهر نگهداری می‌شدند، به کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر دیگر گزارش شده، روز یکشنبه ۲۷ مهرماه «عبدالرحمان سنگانی» زندانی سیاسی عقیدتی اهل سنت که در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ نگهداری می شود به دنبال وخامت حال و ابتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شده است.

عبدالرحمان سنگانی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۸۸ در پی احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازداشت و به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی به اعدام محکوم شد.

وی پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال ۸۳ نیز سابقه بازداشت داشته است که طی آن با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید