محکومیت قطعی علیرضا علی نژاد به تحمل ۸ سال حبس تعزیری

وکیل «علیرضا علی نژاد» از تایید حکم ۸ سال حبس تعزیری علیرضا علی نژاد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید دهقان، وکیل علیرضا علی نژاد، شامگاه یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹، از تایید حکم ۸ سال حبس برای موکلش از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد و در توییتر نوشت: «شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم ۸ سال زندانِ علیرضا علینژاد را تایید کرد به هیچ‌کدام از اعتراضات ما به رای غیرقانونی صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران توجه نشد آرش کیخسروی و من، قصد داریم لوایح دفاعیه خود در این پرونده را بزودی منتشر کنیم.»

پیشتر در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹، «سعید دهقان»، وکیل «علیرضا علی نژاد»، از صدور حکم ۸ سال زندان برای موکلش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داده و در توییتر نوشته بود: موکل وی در دادگاه بدوی بابت «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال، برای «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است.

«علیرضا علی نژاد» برادر«مسیح علی نژاد»، روزنامه نگار ایرانی ساکن آمریکا است که در توییتی در واکنش به صدور حکم ۸ سال زندان برای برادرش نوشت: «لعنت به این‌حکومت فاسد.۸سال زندان به جرم برادری؟؟ جنایتکارانی که فقط اعدام و گروگانگیری بلدن نتونستید برادرم رو ماه‌ها در انفرادی و فشار سپاه تسلیم کنید.بالا تا پایین پرونده و ۳ دادگاه فقط به خاطر فعالیت‌های من بازخواستش کردید، تا اعلام برائت کنه. داد میزنم چطور شکنجه‌گرانی هستید.»

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در صورت قطعی شدن این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری قابل اجرا است.

«علیرضا علی نژاد» در شامگاه سه‌شنبه دوم مهرماه سال گذشته در منزل شخصی خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی پس از ۲۲۵ روز بازداشت موقت، در روز پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت امسال از بازداشتگاه ٢ الف سپاه به بند عمومی زندان اوین منتقل شده و در حال حاضر در بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد.

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای در روز جمعه ۵ مهرماه ۹۸ در خصوص بازداشت اعضای خانواده مسیح علی‌نژاد واکنش نشان داد.

به گفته‌ی فیلیپ لوتر، مدیر پژوهش‌ها و امور حقوقی خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل؛ «این دستگیری‌ها اقدام گستاخانه‌ای از جانب مقام‌ها و مسئولان ایرانی برای مجازات کردن مسیح علی‌نژاد به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در دفاع از حقوق زنان است. دستگیری بستگان یک کنشگر برای مرعوب کردن و ساکت کردن او برخورد شرم‌آور و بزدلانه‌ای است.»

مأموران وزارت اطلاعات «علیرضا علی‌نژاد»، برادر «مسیح علی‌نژاد»، «هادی لطفی» و «لیلا لطفی»، برادر و خواهر همسر سابق‌اش «مکس لطفی» را شامگاه سه‌شنبه دوم مهرماه در خانه‌هایشان در تهران و بابل دستگیر کردند. «مکس لطفی» هم مانند مسیح علی‌نژاد در خارج از ایران اقامت دارد و در کارزار «چهارشنبه‌های سفید» فعالیت می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید