شارمین میمندی‌نژاد به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹، شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی پس از حدود چهار ماه بازداشت به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی که روز یکشنبه  ۱ تیرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای ضابط قضایی بازداشت شده بود، پس از حدود چهار ماه بازداشت، روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

زهرا رحیمی همسر شارمین میمندی‌نژاد، طی پیامی توئیتری با انتشار خبر انتقال همسرش به بند عمومی زندان اوین اعلام کرده است که هنوز از تبدیل قرار بازداشت شارمین میمندی‌ن نژاد اطلاع دقیقی در دست نیست.

بر اساس گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱ تیرماه ۱۳۹۹، ساعت ۴ بعدازظهر، دو گروه از نیروهای ضابط قضایی به همراه حکم به صورت همزمان به منازل «شارمین میمندی‌نژاد» (موسس جمعیت امام علی) و یکی دیگر از اعضای جمعیت وارد شده بودند.

منازل اعضای بازداشت شده و همچنین دفتر موسسه جمعیت امام علی به صورت کامل مورد بازرسی قرار گرفته به نحوی که دوربین‌های این دفتر از کار انداخته شده و اقلام شخصی، مدارک مالی و اداری که در دفتر جمعیت وجود داشته به علاوه‌ کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها و سرورها، توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

بازداشت «شارمین میمندی‌نژاد»با اتهام «توهین به رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران» بوده و اتهام مندرج در احکام ‌«مرتضی کی‌منش» و «کتایون افرازه»، «اقدام علیه امنیت ملی» است.

گفته شده بود، اعضای موسسه خیریه جمعیت امام علی به شکایت «قرارگاه ثارالله سپاه» بازداشت شده اند.

قرار بازداشت شارمین میمندی نژاد در شهریورماه امسال برای یک بار دیگر تمدید شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید