فرید زیرگی مقدم برای اجرای حکم به زندان منتقل شد

فرید زیرگی مقدم شهروند بهایی برای اجرای حکم ۵ سال زندان به زندان بیرجند منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرید زیرگی مقدم شهروند بهایی که پیشتر به ۵ سال زندان محکوم شده بود، برای تحمل دوران محکومیت خود روز گذشته ۲۸ مهرماه پس از بازداشت در دادگستری شهرستان بیرجند برای اجرای حکم به زندان این شهرستان منتقل شد.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که این شهروند بهایی ساکن تبریز با دریافت برگه احضاریه ای به تاریخ ۱۴ مهرماه ۹۹ به شعبه دوم دایره اجرای احکام دادسرای انقلاب شهرستان بیرجند فراخوانده شده است.

فرید زیرگی مقدم شهروند بهایی ساکن بیرجند، پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب بیرجند به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. اما اواخر شهریورماه امسال، آقای زیرگی مقدم توسط شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان جنوبی به ریاست قاضی ابراهیم رمضانی، از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» تبرئه و به اتهام «عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهایی» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفته شده است حکم ۵ سال حبس تعزیری به اتهام «عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهایی»، با استناد به مدیریت یک کانال تلگرامی توسط فرید زیرگی مقدم صادر شده است.

پرونده فرید زیرگی مقدم در ۲ بخش مورد رسیدگی قرار گرفته است که در بخش نخست پرونده در تیر ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱ دادگاه انقلاب بیرجند به ریاست قاضی جعفر اسلام خواه از بابت اتهامات «عضویت در تشکیلات غیر قانونی بهایی» و «تبلیغ علیه نظام» این شهروند بهایی را به ۶ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

در بخش دوم پرونده در مردادماه ۱۳۹۹، این شهروند بهایی توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ بیرجند به ریاست قاضی مهدی شیری عباس آباد از بابت اتهام «توهین به مقدسات اسلام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی در حال حاضر در انتظار صدور رای نهایی دادگاه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل