برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده علی عزیزی در دادگاه تبریز

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «علی عزیزی»، کنشگر مدنی روز گذشته در تبریز برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «علی عزیزی» کنشگر مدنی ترک روز گذشته چهارشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری دو شهر تبریز برگزار شد.

در این جلسه آقای عزیزی به همراه وکیل مدافع وی، به دفاع از اتهام انتسابی “نشر اکاذیب در فضای مجازی” پرداختند.

گفته می‌شود انتشار پست اینستاگرامی او در حمایت از «عباس لسانی» کنشگر مدنی ترک که در زندان بسر می‌برد با مضمون «مادرم نخ های قالی را دار میزد، دادگاه ها روشنفکران را؛ از عدالت مادرم گل می روید از عدالت آنها قبر» مصداق جرم قرار گرفته است.

این فعال ترک در تاریخ ۱۹ تیرماه امسال، پس از حضور در شعبه ۱۶ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب تبریز برای ارائه آخرین دفاع از دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه غیر قانونی گاماج با اتهام نشر اکاذیب» در فضای مجازی مواجه شد و به دنبال آن، بازپرس پرونده میزان مبلغ وثیقه را از ۵۰۰ میلیون تومان به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داده بود.

پیشتر در خصوص دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در گروه غیر قانونی گاماج” روز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ جلسه دفاع از اتهامات فوق در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده بود.

علی عزیزی در روز ۴ اسفند ۱۳۹۸ در منزل پدری خود در شهرستان ارومیه بازداشت شد، در آن زمان مقاومت مادر و آقای عزیزی مبنی بر عدم اجازه ورود به منزل پیش از ارائه حکم ورود به منزل و بازداشت به علت تعداد زیاد مأمورین بی‌نتیجه مانده بود.

مأموران لباس شخصی بدون ارائه حکم جلب اقدام به بازداشت این کشنگر ترک کردند، سرانجام علی عزیزی، ۶ فروردین ۱۳۹۹ پس از تامین قرار وثیقه بصورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

علی عزیزی پیش از این به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت را در کارنامه خود دارد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید