سه زندانی سیاسی کُرد از زندان اشنویه به زندان نقده منتقل شدند

سه زندانی سیاسی کُرد که در زندان اشنویه دوران محکومیت خود را پشت سر می گذاشتند، به صورت ناگهانی از زندان اشنویه به زندان نقده منتقل شدند.

این زندانیان سیاسی کُرد اهل شهرستان اشنویه با نام های؛ سید وهاب علیزاده، غفور برهم و یعقوب زردشوانه که با اتهام هایی از قبیل «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی» و «عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» در حال تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری در زندان اشنویه بودند به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی از این زندان به زندان نقده منتقل شده‌اند.

سید وهاب علیزاده، روز یکشنبه ۹ تیرماه ۱۳۹۸، بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

این شهروند کُرد از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و برای تحمل ۳ سال حبس تعزیری روانه زندان اشنویه شد.

بر اساس گزارش کُردپا، هویت سید وهاب علیزاده؛ فرزند سید ابراهیم اهل روستای بیژن آباد از توابع اشنویه احراز شده است.

غفور برهم، فرزند کریم اهل روستای امیرآباد از توابع شهرستان اشنویه آبان‌ماه ۱۳۹۶، با اتهام «عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی به مدت چهار ماه و نیم در بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات ارومیه و دو ماه در بازداشتگاه المهدی ارومیه تحت بازجویی های فشرده بود.

غفور برهم، نهایتاً پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه‌ ٢۵٠ میلیون تومانی به صورت موقت از بازداشت آزاد شد.

دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی در تیرماه ۱۳۹۷، این شهروند کُرد را از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی» به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام «حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز» به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «تردد غیرمجاز از مرز» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

شعبه‌ی اول دادگاه تجدیدنظر اشنویه، تابستان ۱۳۹۸، حکم صادره علیه غفور برهم را عیناً تأیید کرد.

غفور برهم، اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم ۱۱ سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان اشنویه منتقل شد.

یعقوب زردشوانه، شهروند کُرد اهل اشنویه سال گذشته با اتهام هایی در ارتباط با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم و جهت اجرای حکم حبس به زندان اشنویه منتقل شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید