تداوم بازداشت و بی خبری از سلیمان علیزاده، فعال دانشجویی تُرک (آذربایجانی)

پس از گذشت یک هفته از بازداشت سلیمان علیزاده، دانشجوی رشته حقوق که در جریان تجمع حمایت از کشور جمهوری آذربایجان در شهر تبریز بازداشت شد، بی خبری از سرنوشت وی ادامه دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سرنوشت سلیمان علیزاده، فعال دانشجویی تُرک (آذربایجانی) که روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹، در جریان تجمع حمایت از کشور جمهوری آذربایجان، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شده بود، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

سلیمان علیزاده، فعال دانشجویی ساکن تبریز، در جریان تجمع اعتراضی در حمایت از کشور جمهوری آذربایجان، روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازدشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم این خبر، علی رغم پیگیری های مستمر خانواده سلیمان علیزاده، هنوز از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهام های انتسابی علیه وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

 طی هفته های گذشته به‌ دنبال بالا گرفتن مناقشه و درگیری میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ، برخی شهروندان تُرک (آذربایجانی) در چندین شهر در اعتراض به آنچه «اشغالگری دولت ارمنستان» خوانده‌اند، اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کرده اند و در پی آن روند بازداشت شهروندان تُرک (آذربایجانی) در این شهرها همچنان ادامه دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید