اعتراضات ترک های ایران: ادامه بازداشت و بی خبری از وضعیت پنج شهروند اهل تبریز

رسول رضوی، حسین امیر هجری، حسین محمدیان، سعید سلطانی و بابک کیومرثی

از وضعیت پنج شهروند ترک اهل تبریز که در جریان اعتراضات ترک های ایران بازداشت شده بودند هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت «رسول رضوی، حسین امیر هجری، حسین محمدیان، سعید سلطانی و بابک کیومرثی» که در جریان حمایت از عملیات آزاد سازی «قره‌باغ» و ارتش جمهوری آذربایجان در تبریز بازداشت شده بودند، هیچ اطلاعی در دست نیست.

گزارش شده، حسین امیر هجری، رسول رضوی و حسین محمدیان، کنشگران ترک که از تاریخ ۲۶ مهر ماه ۹۹ در شهر تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند از لحظه بازداشت تا بحال هیچ گونه تماسی با خانواده نداشته اند از مکان نگهداری و وضعیت جسمانی این فعالین هیچ خبری بدست نیامده است.

از سوی دیگر نیز گزارش شده که سعید سلطانی و بابک کیومرثی که روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۹۹ در محل کار توسط نیروهای امنیتی در شهر جلفا بدون ارائه حکم بازداشت شده بودند نیز همچنان در بی خبری و بلاتکلیفی مطلق به سر می برند.

بازپرس شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست سید علی موسوی مسئول رسیدگی به پرونده این کشنگران ترک است، سید علی موسوی به دنبال پیگیری نزدیکان این کنشگران مدنی به آن ها گفته است که به‌خاطر عدم تکمیل پرونده از صدور قرار وثیقه برای آزادی آنها مخالفت می‌کند.

باوجود مراجعه خانواده و نزدیکان این افراد به مقامات قضایی و امنیتی، تاکنون از دلایل بازداشت و عنوان اتهامی آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید