جلسه رسیدگی به پرونده مهراوه خندان برگزار شد

جلسه رسیدگی به پرونده مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده که پیشتر با دریافت احضاریه به شعبه ای از زندان اوین احضار شده بود برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۵ آبان‌ماه ۹۹ جلسه رسیدگی به پرونده مهراوه خندان در شعبه ۱۱۷۵ مجتمع قضایی قدس برگزار شد.

این جلسه دادگاهی به دنبال شکایت یکی از ماموران بند زنان زندان اوین صورت گرفته است.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، با تایید خبر تشکیل جلسه دادگاهی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «قاضی پرونده از شاکیان خواست که سی دی حاوی ویدئوی سالن ملاقات در روز مورد نظر را ارائه کنند. بنابراین مقرر شد تا روز شنبه فیلم دوربین مداربسته سالن ملاقات تحویل داده شود تا قاضی پرونده براساس آن و سایر دلایل موجود در پرونده اقدام به صدور رای نماید.»

مهراوه خندان در این پرونده متهم شده است که به یک مامور بند زنان زندان اوین به نام «فاطمه حسن‌پور» که از حجاب مهراوه ایراد گرفته بود، اعتراض کرده است.

مهراوه خندان پیشتر در ۲۷ مرداد ماه امسال توسط نیروهای امنیتی هم‌زمان با اعتصاب غذای نسرین ستوده بازداشت و بدون ارائه هیچ توضیحی به دادسرای امنیت اوین منتقل شده بود که همان روز با قرار کفالت آزاد شد.

نسرین ستوده در خردادماه سال ۱۳۹۷ بازداشت شد. او با اتهاماتی از جمله «تبانی علیه امنیت کشور»، «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان عمومی» و «اهانت به مقام‌های حکومت» به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که ۱۲ سال از آن اجرا می‌شود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید